Locatie: Home - Onderzoek

Consument niet ge´nteresseerd in Google Glass

Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet ge´nteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope

Google Glass is bekend, interesse nihil

Vier van de vijf Nederlanders heeft weleens van Google Glass gehoord en bijna twee derde weet daadwerkelijk wat Google Glass is. Echter het overgrote deel van de consumenten (83%) is niet ge´nteresseerd in Google Glass. De belangrijkste redenen zijn dat men er geen behoefte aan heeft, het afleidt bij gebruik, het gevaarlijk is of dat men geen bril wil dragen. Bovendien geeft 41% aan zich zorgen te maken over de eigen privacy als ze zelf Google Glass zouden gebruiken. Mannen hebben meer interesse in Google Glass dan vrouwen (23% vs. 11%). Onder jongeren (22%) is de interesse groter dan onder ouderen 50 plussers (17%). Van de ge´nteresseerden zou 8% binnen nu en een half jaar een Google Glass willen kopen

Datum: 02 September 2014
Bron: Persbericht Multiscope

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Onderzoek