Locatie: Home - Lifestyle

Nederlandse knuffel Boeddha verovert de wereld

Nederlandse knuffel Boeddha verovert de wereld. Dalai Lama zegent persoonlijk de nieuwste zingevingsrage voor kinderen.

Nederlandse knuffel Boeddha verovert de wereld

De Nederlandse knuffel Boeddha van Joost en Anouk de Graaf is wereldwijd een hit onder kinderen. Onder naam van My First Buddha hebben ze - sinds de lancering in 2013 - al ruim 25.000 knuffels verkocht. Het aantal internationale verkooppunten groeit snel. Inmiddels is de knuffel in 500 winkels te koop. Boeddhisme wint sterk aan populariteit in de westerse wereld: door onze overweldigende rijkdom en luxe, ontstaat massaal de wens terug te willen naar de basis, naar de dingen die echt belangrijk zijn. De knuffel Boeddha zorgt voor meer bewustwording en respect bij kinderen. Innerlijke waarden worden positief gestimuleerd. De knuffel Boeddha past dan ook heel goed in de filosofie van Dalai Lama. Recent gaf Dalai Lama persoonlijk zijn zegen aan de knuffel Boeddha. My First Buddha werkt nauw samen met de kinderrechtenorganisatie Save the Children. Een deel van de opbrengst komt ten goede aan de ontwikkeling van kinderen over de hele wereld.

Gedragsverandering bij kinderen
Joost en Anouk de Graaf vormen samen het brein achter de populaire knuffel. Jarenlang bezaten zij een groot aantal beddenwinkels. Door de crisis zagen zij de wereld om hen heen, maar ook het gedrag van kinderen, snel verharden. Geraakt door de manier waarop Boeddha liefde, zorgzaamheid en vrede uitdraagt, wilden zij iets met de Boeddhistische levensovertuiging doen. Iets bijdragen aan een betere wereld, door vooral kinderen in contact te brengen met Boeddha. "De reacties die wij ontvangen van ouders zijn overweldigend, kinderen veranderen echt door onze knuffel Boeddha. Ze zijn er echt heel blij mee, ze omarmen letterlijk de knuffel. Precies wat wij voor ogen hebben!"

Wereldwijd succes
Het succes van de Nederlandse knuffel Boeddha is wereldwijd niet onopgemerkt gebleven. Na de recente zegening van Dalai Lama in Rotterdam, reist Joost volgende week - op uitnodiging - af naar Amerika, de grootste thuismarkt voor My First Buddha. "Ook Amerika is hard getroffen door de crisis, de omgangsnormen worden er steeds minder sociaal. Het is dan ook niet opvallend dat we ook hier veel knuffels verkopen. Amerikaanse bedrijven pakken deze trend snel op en willen graag de knuffel Boeddha in hun assortiment opnemen. Gifts zijn hot in Amerika. Ondanks de crisis zijn het aantal gifts met ruim 70% gestegen. Zij realiseren zich daar, dat onze Nederlandse knuffel Boeddha een unieke troef is om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de wereld!"

Datum: 11 Augustus 2014
Bron: Persbericht My First Buddha

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Lifestyle