Locatie: Home - Onderzoek

Autoverkoop 2012 daalt in Europa door crisis

Autoverkoop 2012 daalt in Europa door crisis.Vooral autodealers in Zuid-Europa geraakt door crisis. Lees verder!

Autoverkoop 2012 daalt in Europa door crisis

De Europese autoverkoop daalt dit jaar met zes procent als gevolg van de kredietcrisis. Hoewel de markt op middellange termijn weer zal aantrekken, komt meer dan 20 procent van de autodealers in de financiŽle problemen. Dat voorspelt Roland Berger Strategy Consultants in haar studie 'Automotive Retail Business'. Veel autofabrikanten zijn niet op de hoogte van de financiŽle situatie van hun dealers, terwijl een gezond dealernetwerk en verkoopkanaal voor hen cruciaal zijn. Autofabrikanten zullen daarom ook in moeilijke marktomstandigheden dealers moeten ondersteunen bij het veiligstellen van omzet, marktaandeel en duurzame winstgevendheid.

Dealers overschatten vooruitzichten
Doordat veel autodealers hun financiŽle vooruitzichten overschatten, is het voor autofabrikanten vaak niet duidelijk welke bedreigingen er op hun dealers en het gehele dealernetwerk afkomen. Volgens de studie kunnen autofabrikanten in drie stappen de uitdagingen analyseren waar hun dealers voor staan. In de eerste stap worden de huidige risico's van de individuele dealers beoordeeld. In de tweede stap worden scenario's gebruikt om mogelijke knelpunten in de liquiditeit te identificeren. De derde stap omhelst het opstellen van actie en implementatie plannen om de bedreigingen voor de dealers te minimaliseren.

Datum: 26 September 2012
Bron: Persbericht Roland Berger Strategy Consultants

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Onderzoek