Locatie: Home - Internet

Slecht Oranje slecht voor marketing

Slecht Oranje slecht voor marketing. Sponsoren slachtoffer van ongenoegen over spel Oranje op social media. Lees verder!

Slecht Oranje slecht voor marketing

Sponsoren en bedrijven met EK-campagnes worden tijdens de wedstrijd NL-DUI duidelijk in verband gebracht met het Nederlands Elftal. Dit blijkt uit een social media analyse.

Naarmate het slechter ging met Oranje werden de EK-sponsoren, gadgets en liedjes gebruikt als grap om hun ongenoegen te uiten.

"De staatsloterij sponsort Nederland toch? Koop een nieuwe bondscoach voor ze met
al dat geld."
"Nieuw C1000 lied: gooi je toeter in de bak, want Nederland speelt brak lalalala."
"@TwitGrap: Staatsloterij sponsor van Oranje? Vandaar dat we nooit wat winnen!!!! #neddui"
"Gaan die #C1000 vogeltjes toch nog werken dit #EK?"

Deze berichten hoeven geen directe negatieve gevolgen te hebben voor sponsoren of de reclame-initiatiefnemer. De reclame en sponsoracties van bedrijven zitten in de 'top of mind' van mensen en worden gekoppeld met het betreffende bedrijf of merk.

Datum: 14 Juni 2012
Bron: Persbericht MarketResponse Nederland

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet