Locatie: Home - Internet

Negatieve reiservaringen massaal gedeeld op Twitter en Facebook

Twitter en Facebook uitlaatklep voor negatieve reiservaringen; 81% plaatst negatieve reiservaring op social media. Lees verder!

Negatieve reiservaringen massaal gedeeld op Twitter en Facebook

Recent onderzoek onderzoek onder 650 reizigers geeft aan dat 78% belevenissen en reiservaringen deelt via internet. De overige 22% van de respondenten deelt reiservaringen offline, oftewel mondeling, met vrienden, familie of kennissen. De meest gebruikte internetkanalen zijn:

- reisblogs (28%),
- vakantiebeoordelingssites (23%),
- websites in eigen beheer (19%),
- internetfora (16%) en social media kanalen (14%).

Hoewel het gebruik van social media de afgelopen jaren aanzienlijk is toegenomen wordt het nog relatief weinig ingezet als reiservaringsplatform. Opmerkelijk is dat het onderzoek aantoont dat voornamelijk positieve ervaringen blijken te ontbreken op social media kanalen. Maar liefst 81% geeft aan zijn/haar beklag te doen via social media en dat terwijl maar 19% aangeeft positieve berichten te plaatsen. Daar waar Reisblogs het platform zijn voor positieve reiservaringen en belevenissen, worden de social media kanalen als Twitter en Facebook volgens het onderzoek het meest ingezet bij negatieve ervaringen met de reisorganisatie, accommodatie of luchtvaartmaatschappij.

Datum: 12 December 2011
Bron: Persbericht World Ticket Center B.V.

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet