Locatie: Home - Tips

Bedrijfspagina maken op Facebook

Bedrijfspagina maken op Facebook. Een bedrijfspagina kan snel gemaakt worden op Facebook. Lees verder!

Je kunt tegenwoordig niet alleen je vrienden meer op Facebook vinden, maar ook je favoriete merken en bedrijven. Heb je zelf ook een bedrijf dat je graag via Facebook onder de aandacht brengt? Maak dan een bedrijfspagina op Facebook aan!

1. Maak een profiel aan
Een bedrijf kan pas een bedrijfspagina op Facebook aanmaken als men ook een persoonlijk profiel hebt. Log in of maak er een profiel aan op Facebook. Voor bedrijven is het wenselijk om niets te doen met het profiel. Via de optie Account > Privacyinstellingen > Algemene persoonlijke gegevens > Instellingen bekijken kan men aangeven dat men niets zichtbaar wil hebben vanuit het profiel.

2. Maak een pagina aan
Eenmaal het profiel gevuld binnen Facebook dan kan men een bedrijfspagina gaan maken. Er zijn twee opties:

1. Surf naar www.facebook.com/pages om een nieuwe pagina aan te maken. Je ziet in de rechterbovenhoek een knop met 'Pagina Aanmaken'. Klik daarop.

2. Klik op de optie 'Maak een pagina'. Je ziet in de rechterbovenhoek een knop met 'Pagina Aanmaken'. Klik daarop.

Selecteer het type pagina
Selecteer vervolgens het soort pagina dat moet worden aangemaakt in Facebook. Vaak wordt de optie 'Bedrijf, organisatie of instelling' gekozen. Andere opties zijn een pagina te maken voor een goed doel, voor een merk of product.

Geef vervolgens kan worden aangegeven in welke categorie het bedrijf valt, vul de bedrijfsnaam in en lees de voorwaarden. Als men akkoord is met de voorwaarden kan dit vakje worden aangevinkt en klik vervolgens op 'Aan de slag'.

3.Upload een profielafbeelding
Als de bedrijfspagina op Facebook is aangemaakt kan direct worden gestart met het vullen de bedrijfspagina. Begin met een passende profielfoto. Die mag maximaal 4 MB groot zijn. Kleiner is natuurlijk altijd beter, dan kan deze namelijk sneller geladen worden. Kies een aansprekende foto of het logo.

4. Voeg relevante bedrijfsinformatie toe
Tot nu toe zijn een foto geüpload en een categorie en bedrijfsnaam doorgegeven. Daar trekt men potentiële klanten natuurlijk nog niet mee over de streep. Geef daarom nog meer relevante bedrijfsinformatie, bijvoorbeeld over de producten of diensten die worden geleverd, websitelinks, openingstijden, foto's video's en plaats frequent nieuwe updates.Deze update kunnen worden gekoppeld aan Twitter. Handig!

Datum: 24 Oktober 2011
Bron: Geen Bron

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Tips