Locatie: Home - Internet

Consumentenautoriteit constateert verschuiving online misleiding

De Consumentenautoriteit ziet in het eerste halfjaar van 2011 een verschuiving in de problemen die consumenten ondervinden bij online aankopen. De Consumentenautoriteit constateert een afname van het aantal meldingen over sms-diensten, terwijl problemen met online aankopen bij onbetrouwbare websites toenemen. Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit: "Consumenten nemen steeds meer producten en diensten online af. Wij volgen deze ontwikkelingen nauwgezet. Wij bieden consumenten via ConsuWijzer tips en hulpmiddelen, zoals de online shopscan. Daar waar overtredingen structureel zijn treden wij als toezichthouder op. Recentelijk zijn onder druk van ons twee websites uit de lucht gehaald waar we via ConsuWijzer signalen over ontvingen. De webwinkels leverden niet en reageerden niet op klachten van consumenten." Door deze interventie heeft de Consumentenautoriteit verdere consumentenschade kunnen voorkomen.

Datum: 20 Juli 2011
Bron: Persbericht Consumentenautoriteit constateert verschuiving online misleiding

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet