Locatie: Home - Financieel

Relatie tussen bank en klant mist diepgang

Onderzoek onder 30 middelgrote ondernemingen toont aan dat de accountmanagers van banken erg klantvriendelijk zijn, maar nog steeds te weinig bekend zijn met wat er bij de klant speelt en daar ook niet naar handelen.

Uit het onderzoek blijkt dat de accountmanagers te laag scoren op de vraag of zij door de klant als een vertrouwd adviseur worden gezien. Deze lage score komt doordat 35% van de accountmanagers een zware onvoldoende krijgen en slechts 40% van de accountmanagers het wel begrepen hebben.

In de media en bij de sociale partners wordt regelmatig geklaagd over de dienstverlening door banken. De klachten lijken vaak van particulieren en het kleinere ondernemingen te komen. Opmerkelijk genoeg blijken ook de grote ondernemingen met een omzet boven 1 mrd ontevreden te zijn over de diepgang van de kennis van hun accountmanagers. Ook bij grote ondernemingen werken banken gemiddeld gezien meer productgericht dan dat een klantgerichte benadering wordt gekozen.

Datum: 10 Juni 2011
Bron: Persbericht Total Solutions

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Financieel