Locatie: Home - Internet

Tunify zet Social Media met succes in

Tunify, een online muziekaanbieder voor bedrijven in Europa, heeft besloten om social media actief in te zetten om haar klanten nog beter van dienst te zijn. Zij creren hiermee een modern platform om snel in te kunnen spelen op tips en suggesties van hun klanten.

Nederland heeft wereldwijd het hoogste percentage gebruikers van Twitter en LinkedIn en wordt hierdoor gezien als het centrum van Social Media. Ook in Belgie is de aandacht voor Social Media groot; meer dan 80.000 belgen bezoeken dagelijks de website van LinkedIn.com.

Het inzetten van Social Media blijkt dus d manier om klanten te vinden en de discussie met hen aan te gaan en Tunify speelt hier dan ook handig op in. Het online muzieksysteem, wat veelal wordt gebruikt binnen de horeca, retail en wellness is een moderne vervanger van de alom bekende muziekcomputer. Klanten krijgen online toegang tot ruim 350.000 actuele songs voor een vast bedrag per maand. Het bedrijf werkt zonder contracten of langdurige abonnementen, wat door veel bedrijven als groot voordeel wordt beschouwd.

Om het systeem nog beter aan te laten sluiten aan de wensen van haar klanten, heeft Tunify besloten om hun doelgroep actief te benaderen via Social Media. Zo deelt het bedrijf dagelijks de nieuwste ontwikkelingen binnen het muzieksysteem, leuke muziekfeiten en de allernieuwste hits via Twitter en Facebook. Daarbij gebruikt het bedrijf social media als een platform om snel in te kunnen spelen op tips en suggesties van hun klanten. Zogenaamde 'volgers' kunnen verzoeknummers aanvragen en krijgen online antwoord op al hun vragen.

Ook organiseert het bedrijf regelmatig leuke acties om hun volgers te belonen voor hun inzet; zo kunnen nieuwe volgers de komende weken VIP kaartjes winnen voor het concert van 'de Toppers' op 28 mei a.s. en geeft het bedrijf elke week een maand gratis muziek weg.

Datum: 18 Mei 2011
Bron: Persbericht Tunify

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet