Locatie: Home - Internet

Verticals in de reisbranche verslaan Google

Verticals (ook wel “metasearchers” genoemd) zoals de populaire reisvergelijkers kayak.com, hotelscombined.com en het Nederlandse Lookingforbooking, combineren real-time data (zoals prijzen en beschikbaarheid) van verschillende online reserveringszoekmachines, en tonen resultaten die op een eenvoudige manier met elkaar vergeleken kunnen worden. De verticals bieden bezoekers het gemak om alle zoekresultaten naast elkaar op 1 pagina te bekijken, wat heeft geleid tot groeiende belangstelling voor deze soort websites. Bezoekers gebruiken Google voor een eerste zoekopdracht, maar wanneer een geschikte vertical in de resultaten van Google getoond wordt, hoeven bezoekers niet langer individuele sites te bekijken, wat een significante invloed zal hebben op Google.

De online reserveringszoekmachine EasyToBook.com heeft de afgelopen 5 jaar voornamelijk zaken gedaan met Google en sinds kort hebben zij hun marketingkanalen uitgebreid naar het gebruik van verticals, met opvallende resultaten.
Vanaf het begin van 2009 zijn verticals verantwoordelijk voor het binnenhalen van 30% van het verkeer en de leads voor reserveringen van EasyToBook.com! Omdat de resultaten in een periode van minder dan 10 maanden zo opvallend zijn, heeft EasyToBook.com besloten de samenwerking met verticals de komende maanden uit te breiden tot 50% van het verkeer en leads voor reserveringen afkomstig is van verticals. Deze gewichtige groei zal mede worden gestimuleerd door EasyToBook.com’s unieke Affiliate Programma.

Voor de toekomst is te verwachten dat vele online reserveringszoekmachines een groot deel van hun marketingbudget zullen uitgeven aan verticals in plaats van aan Google Adwords. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat Google hier niet op reageert.

Datum: 05 November 2009
Bron: Persbericht easytobook.com

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet