Locatie: Home - Internet

E-mail marketing is niet dood maar heeft wel vers bloed nodig

Europees adviesplatform bekijkt de toekomst van e-mail marketing. Vorige maand publiceerde de Wall Street Journal een artikel waarin werd beweerd dat e-mail en dus ook e-mail marketing steeds minder relevant worden. Meteen barstten de kritieken los.

E-mail is nog steeds het belangrijkste digitale communicatiemiddel en e-mail marketing blijft een cruciale rol spelen in het werven van klanten en het uitbouwen van klantenrelaties. Meer zelfs: diverse onderzoeken hebben aangetoond dat zowel consumenten als bedrijven voor hun commerciële communicatie, inclusief de ondersteuning na verkoop, e-mail veruit verkiezen boven andere contactvormen.

Adviesplatform Marketing Advisor, dat over al deze evoluties bericht, bevestigt dat e-mail marketing ver van ‘dood’ is. Maar tegelijkertijd waarschuwt de onderneming dat in e-mail marketing de nadruk nog veel te veel ligt op het meten van tactische data, zoals het aantal geopende mails, de click-through ratio etc.

Hoewel deze instrumenten nuttig zijn, is e-mail marketing volgens het bedrijf te weinig gericht op het begeleiden van de klant doorheen alle stadia van diens aankoopcyclus en wordt er niet voldoende gekeken naar de ROI van e-mail marketing en naar de integratie met CRM, analysesystemen en zo meer.

Datum: 04 November 2009
Bron: Persbericht marketingadvisor.eu

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet