Locatie: Home - Internet

Webshops verhogen conversie van betalingen met 31 procent

Adyen, de Europese leverancier van innovatieve betalingsdiensten heeft de afgelopen maanden samen met de TU Delft een applicatie ontwikkeld die het vergelijken van effectiviteit van verschillende betaalpagina's mogelijk maakt.

Een aantal Europese webshops heeft deze applicatie gebruikt, waarbij er bij elke aankoop in de deelnemende webshops willekeurig gekozen werd tussen twee betaalpagina's. Door steeds de conversie te meten tussen de twee betaalpagina's, bleek welke pagina het meeste resultaat leverde. De conversie, het percentage kijkers dat ook werkelijk een betaling doet en dus bijdraagt aan de totale omzet, was hierbij leidend.

De onderzoeksresultaten laten een aantal verrassende uitkomsten zien:

•Veel webshops realiseerden tijdens het onderzoek met minimale aanpassingen conversieverbeteringen (van kijkers naar kopers) van tussen de 6% en 10%.
•Vooral onder terugkerende kopers blijken webshops steeds veel geld te laten liggen. Het opslaan van creditcardgegevens waardoor er gemakkelijk met een klik betaald kan worden, blijkt bijvoorbeeld de verkopen met 31% te doen stijgen.
•Meer betaalmethoden levert niet altijd meer conversie op. Soms levert het weglaten van een of twee betaalmethoden op een betaalpagina juist meer betalende bezoekers op.

Datum: 28 Augustus 2009
Bron: Geen Bron

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet