Locatie: Home - Internet

Social network-marketing is de trend van 2009

De nieuwe marketingtrend van 2009 is social network-marketing. Dat blijkt uit het grote marketingtrendonderzoek van Berenschot en MarketingTribune. Nieuwkomers in de top 10 trends onder Nederlandse marketingprofessionals zijn omgaan met budget cuts en (web) analytics.

De vijf meest genoemde trends van dit jaar zijn social networkmarketing (24 procent), 50+-marketing (19 procent), community marketing (18 procent), branding (15 procent) en omgaan met budget cuts (15 procent). Op de plaatsen 6 tot en met 10 staan trends die gerelateerd zijn aan web analytics en online marketing, elk genoemd door circa 10 procent van de deelnemers. Op hoofdlijnen concluderen de onderzoekers dat marketeers via beter benutten van social networks en online media pogen om met een kleiner budget hetzelfde (of misschien een beter) effect te sorteren.

Datum: 09 Juni 2009
Bron: Persbericht Berenschot

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet