Locatie: Home - Internet

Socotoko biedt adverteren via online widget

Vanaf vandaag biedt het online marketing bureau Socotoko (www.socotoko.com) adverteerders de mogelijkheid om online reclamecampagnes en leadgeneratie programma’s te starten binnen een unieke virale webwidget. De widget onderkent verschillende typen commerciële content als banners, enquêtes en polls en kan gemakkelijk worden geïntegreerd in websites, weblogs en sociale netwerken. Reclameboodschappen verspreiden zich hierdoor razendsnel over het internet. De widget werkt volgens het principe van ‘no cure, no pay’ en iedere klik, lead of sales levert de publisher een aantrekkelijke vergoeding op. Inmiddels hebben al meer dan tien bedrijven een reclamecampagne of leadgeneratie programma ingericht, waaronder Eliza was here, BoostID, Alamo, ADSLwinkel, Moneyou en uitgever Malmberg. Socotoko verwacht dat dit aantal snel zal doorgroeien naar een honderdtal bedrijven uit diverse branches. Met de lancering van de virale ‘advertising widget’ - waarbinnen meerdere campagnes kunnen lopen - heeft Socotoko de primeur in Nederland.



Focus op Performance Based Marketing in 2009

“Qua timing kan het niet beter”, stelt Marcel Heinkens, eigenaar van online marketing bureau Socotoko. “In het huidige economische klimaat zijn online marketeers op zoek naar nieuwe en goedkope reclame alternatieven. De focus is daarbij gericht op performance based marketing en ons business model – gebaseerd op het ‘no cure no pay’ principe - sluit daar perfect op aan!” De werking van de ‘advertising widget’ is eenvoudig; de adverteerder richt een reclamecampagne of leadgeneratie programma in binnen de geldende formats van de widget. Vervolgens kunnen eigenaren van websites en weblogs in 3 eenvoudige stappen; een widget selecteren, de campagne(s) toevoegen en de widget plaatsen. Als de widget is geplaatst kan deze worden gedeeld met vrienden of rechtstreeks worden gekopieerd naar andere websites of weblogs. Zo ontstaat er een virale werking op websites en weblogs. Voor de campagnes kan worden gekozen uit banners, polls en enquêtes. Met deze rijke variatie aan mogelijkheden vormt de widget een interessante toevoeging aan de content. Publishers verdienen op basis van kliks, leads of sales die uit de widget voortkomen.

Nieuwe kansen voor online marketeers

“Met onze virale widget richten we ons met name op de middelgrote en kleinere publishers op het internet” vervolgt Heinkens. “Denk alleen al eens aan de 700.000 weblogs in Nederland. Dit is een omvangrijke groep mensen die vaak vol passie schrijven over een specifiek onderwerp. Daarmee creëren zij een interessant bereik. Het is ook een groep die zich tot nu toe moeilijker laat verleiden tot het plaatsen van commerciële content. Met onze widget halen we de drempels weg. We bieden gemak en interessante content die aansluit bij de look en feel van de eigen site. Deze groep vormt zo een geheel nieuw kanaal voor online marketeers.” Socotoko geeft publishers veel vrijheid om een widget te ontwerpen die naadloos aansluit bij de uitstraling van zijn website of weblog. Daarnaast kiest de publisher zelf welke campagnes er worden gepresenteerd binnen zijn domein. “Uit onze testfase bleek dit een belangrijk punt te zijn voor publishers om een widget te plaatsen”, aldus Heinkens. Socotoko biedt online marketeers met dit initiatief een unieke kans om een eigen virale ‘custom made’ widget te lanceren.

Datum: 23 Maart 2009
Bron: Persbericht Socotoko.com

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet