Locatie: Home - Internet

Nieuw onderzoek toont waarde van web analytics in email marketing

Nedstat kondigt de publicatie van het onderzoek 'Integrating Web Analytics With Email Marketing To Improve Campaign Performance' aan, uitgevoerd door Forrester Consulting, in opdracht van Nedstat. Het onderzoek is gebaseerd op recent marktonderzoek door Forrester en onthult dat marketeers die email marketing integreren met web analytics bijna vier keer meer omzet en achttien keer meer netto winst genereren dan marketeers die eenvoudige, ongerichte mailings versturen.

Volgens het onderzoek, dat werd gehouden onder 159 email marketeers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, zijn marketeers die de prestaties van hun email campagnes analyseren, aanzienlijk meer tevreden met hun campagnes dan marketeers die dit niet doen. De integratie met web analytics data stelt marketeers in staat om doelgroepen intelligenter te segmenteren en hen direct gerichte boodschappen te sturen wat de klantenbinding kan verbeteren en de omzet kan verhogen.

"Uit resultaten blijkt dat in alle drie de landen de meeste marketeers hun email segmentatie nog kunnen verbeteren. Door segmentatie relatief weinig in te zetten missen marketeers nog steeds de kans om strategieŽn toe te passen die op maat zijn gemaakt voor de specifieke campagnes die ze voeren. In plaats daarvan vertrouwen zij nog steeds op verouderde methoden van segmentatie... en ontnemen zichzelf daarmee de mogelijkheid gerichtere campagnes aan abonnees te versturen... Teveel marketeers doen geen enkele moeite om respons van abonnees te monitoren... Zelfs wanneer een gebrek aan respons is aangetoond blijven sommige marketeers... abonnees emailen, wat leidt tot een vervuilde adressenlijst en verspilde marketing budgetten."

Ulrike Ziegler, VP Marketing bij Nedstat: "Marketeers zien de waarde van het gebruik van behavioural data voor email marketing in, maar slechts een enkeling voelt zich er genoeg mee op zijn gemak om het op effective wijze toe te passen. Het onderzoek bevestigt ons idee dat dit soort integraties extreem gebruiksvriendelijk moeten zijn. Onze eenvoudige wizard stelt gebruikers in staat een bepaalde groep van prospects te selecteren die op een link in de email hebben geklikt, op de site zijn aangekomen, maar niet zijn geconverteerd. Binnen enkele seconden kunnen ze het geselecteerde segment terugsturen naar de email software voor gerichte re-mailings."

Datum: 16 Maart 2009
Bron: Persbericht Nedstat

Meest gelezen afgelopen 5 dagen:

Meer nieuwsberichten: Internet